5 minutes reading time (941 words)

نکات مفید برای بالا بردن سرعت سایت جوملا

نکات مفید برای بالا بردن سرعت سایت جوملا

در اینجا پنج کاری که می توانید برای بالا بردن سرعت وب سایت وکمک به  کاربران  خود داشته باشید تا از سایت شما لذت ببرند بیان شده است.

تنها داشتن وب سایتی با طراحی زیبا و دل انگیز برای جلب توجه بیننده گان داشتن سایتی موفق کافی نیست. سایت شما باید کاربردی باشد و آسان مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه اکثر وبسایت ها برای سهولت کاربر بصری کار ضعیفی را ارائه می دهند. در نتیجه در پایان کاربران را نا امید می کنند و آنها را به بک کردن صفحه خود ترغیب می کنند.

هنگامیکه یک وبسایت فوق العاده به نظر می رسد و دارای امکانات و قابلیتهای مناسب است، اما با این وجود میزان خروج بیننده آن زیاد است ، به احتمال بسیار مقصر، سرعت آن است.

آیا زمان بارگزاری وبسایت شما بر موفقیت آن تاثیر می گذارد؟ خب اگر شما از یک حد آستانه مشخص عبور کنید پاسخ مثبت خواهد بود.

طبق مطالعات KISSmetrics، هر ثانیه در بارگذاری وب سایت مهم است. تعداد کاربرانی که صفحه وب سایت را ترک میکنند با افزایش زمان لود صفحه، به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند. نزدیک به نیمی از کاربران-بطور دقیق 47 درصد آنها- انتظار دارند که یک صفحه وب در دو ثانیه یا کمتر لود شود. و برای هر ثانیه تاخیر که در لود وبسایت شما اتفاق می افتد تقریبا 16 در صد از رضایت مشتریان کم می شود.

پنج نکته برای افزایش سرعت وب سایت جوملا

بیایید به برخی نکات محسوس نگاهی بیندازیم :

1. یک هاست خوب انتخاب کنید

همه چیز از هاست شما آغاز می شود. هر چقدر هم شما می خواهید سایت خود را بهینه کنید باز هم به سرعت هاست خود محدود می شوید. همکاری با شرکت های بزرگ وسوسه انگیز است اما به یاد داشته باشید که سایت شما به همراه هزاران وبسایت دیگر در یک سرور قرار خواهند گرفت. برای برخی وبسایت ها این شرایط کافی است. اما به یاد داشته باشید این حالت در زمانی که افراد بطور همزمان در حال دسترسی به سرور هستند می تواند سرعت لود را کاهش دهد.

اگر می خواهید همیشه سرعت مناسبی داشته باشید، هاستی را در نظر بگیرید که بتواند تمام نیاز های شما را برآورده کند. به جزییات سرور و امکانات آن دقت کنید.

2. فعال کردن کش جوملا

وقتی یک بیننده وارد سایت شما می شود و صفحه ای را بارگذاری می کند، جوملا محتوای پایگاه داده را می گیرد و تمام اجزا مورد نیاز را برای ارائه به کاربر لود می کند. بسته به صفحه، این کار می تواند چند ثانیه زمان ببرد. درست است که هیچ راهی برای اجتناب از این فرایند در اولین بارگذاری وجود ندارد، اما می شود از بارگذاری مجدد، هنگامی که کاربر مجدد صفحه را می بیند جلوگیری کرد.

این کار را با فعال کردن Joomla Cache انجام می شود. وقتی افزونه فعال شود، بجای اینکه تمام فرایند روی آوری اطلاعات از دیتاباس تکرار شود، سیستم کش، اطلاعات بازدیدکنندگان را ذخیره می کند و نسخه ذخیره شده از صفحه وب را در بازدیدهای بعدی نشان می دهد.

3. بارگذاری صحیح فایلهای چند رسانه ای

بدیهی است که عکس ها و تصاویر بخش مهمی از یک وبسایت موفق را شامل می شوند ولی می دانید همین تصاویر می توانند مراجعه کنندگان را از سایت فراری دهند. اگر فایلهای تصویری را به صورت درست فشرده سازی و آپلود نکنید، می توانند سایت شما را بسیار کند کنند. برای حل این مشکل و بجای اینکه صرفا یک تصویر را از فایل دسکتاپ آپ لود کنید و آن را در سایت خود کپی کنید ، - که در بیشتر مواقع چندین مگابایت است- می توانید با یک ابزار رایگان یا خریداری شده آن فایل ها را فشرده سازید. این کار هنگامی که تصاویر زیادی را در سایت استفاده کنید، تاثیری چشمگیر

بر روی سرعت بارگذاری سایت خواهد گذاشت.

4. حذف افزونه های اضافی و بلا استفاده

وقت آن رسیده که برنامه های اضافی جوملا را خانه تکانی کنید. چه تعداد از اکستنش های نصب شده را استفاده می کنید ؟ اگر صادق باشید می فهمید که بیشتر آنها هدفی جز کند کردن وبسایت شما ندارند. و حتی بد تر از این باعث می شوند تا مسایل امنیتی سایت شما به خطر بیفتند. بروید برنامه هایی که نیاز ندارید را از سایت خود پاک سازی کنید. کاربران نیز خوشحال تر خواهند شد و این کار باعث می شود کارایی خود را 10 برابر بیشتر کنید.

5. بطور مدام ارزیابی مجدد داشته باشید

سرعت وبسایت متغیر است. در حالی که الان سرعت آن خوب است، یک دقیقه دیگر می تواند تغییر کند. به منظور مرتفع کردن این مسئله و راضی نگه داشتن بینندگان، بطور مداوم سرعت و عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. تعدادی سرویس وجود دارند که به شما این امکان را می دهند تا سریعا سرعت را بسنجید- گوگل PageSpeed و Pingdom از آن جمله اند.- بنابراین آنها را با این سرویس ها بررسی کنید .

نیاز به سرعت

وقتی صحبت بر سر سایت جوملای شماست ممکن است سرعت همه چیز نباشد.اما بطور اهمیت زیادی دارد. علاوه بر طراحی، کیفیت و قابلیت های بصری، سرعت چیزی است که هر وبسایتی به آن نیاز دارد. اگر کاربران شما مجبورند برای چهار، پنج یا شش ثانیه منتظر لود شدن صفحه باشند پس شما بطور ناخواسته آنها را مجبور به ترک وبسایتتان کرده اید. مسلما این چیزی نیست که شما می خواهید بنابراین خیلی زودتر کاری بکنید.

این نکات را بخاطر داشته باشید و سایت جوملا را سبک تر کنید که این کار موجب دلخوشی و متعهد شدن کاربران به سایت می گردد.

- این مقاله ترجمه ای Helpful Tips for Speeding Up your Joomla Site از مقاله با عنوان نوشته جان رمپتون است.

- این مقاله توسط لیلا ساغری از سایت آموزشی اسفندونه ترجمه شده است.

1
Joomla! for the rebels
Introducing GSoC 2016 Team
 

Comments

Already Registered? Login Here
No comments made yet. Be the first to submit a comment

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://magazine.joomla.org/